Főoldal
Projektek
Rólunk / Stábunk
Impresszum
GY.I.K.
LETÖLTÉSEK
Fórumunk

Design By Asary © 2013 | HotRod Online Team | Hungary - Veszprém | 2006-

Elérhetőségeink

Hivatalos Oldalunk
(Itt a blogunkon is elérhetőek vagyunk továbbra is) Megjegyzés: Az egykori HRO Team, (HotRod Online Team) Jelenleg ezt a blogot használjuk hivatalos oldalunknak. Korábbi oldalainkkal kapcsolatos részletes információkat a rólunk részlegen olvashattok majd.

YouTube csatornánk

Asary csatornája

Asary twitch
twitch-adam753_hun.jpg
Joni csatornája

Menü

Impresszum
Stábunk
Szabályzat
Főoldal / Hírek
LETÖLTÉSEK


Partnereink



Figyelem:
A blogon nem látható a HotRod Online Team Teljes eddigi tartalma, megtekintéshez kérlek látogass el a hivatalos oldalunkra!

Egyéb infó: 2020-at követően hamarosan névváltozás és saját blog indítása. (Ez a HRO Team blogja) továbbra is élni fog. Viszont hamarosan változások lesznek melyről bővebben majd egy cikkben számolok be.

Partnereink:

Separate thanks
Thank you very much!
Partnereink
Kiemelt Partnereink

Hababa.hu
2005-2016
Új elérhetősége:
doomszinkron.dotnest.com


Mozgi Studio


HalfHun-Team
HalfHun-Team blog


Magyarítások Portál


RETRO_HUN


GTA Hungary


Lambda Szinkroncsoport


Ajánló


GameStar.hu


Utolsó kommentek

Google

 

Látogatók

Flag Counter

GY.I.K. (Gyakran Ismételt Kérdések) / FAQ

2016.05.17. 20:38 :: Asary


FAQ

GyIK (Gyakran Ismételt Kérdések)



  • Hogy álltok? Mikorra lesz kész a szinkron?...
  • Amikor kész lesz :) na jó viccet félretéve, most jelenleg munka mellett rendelkezésre álló kis szabadidőmben kell időt szentelni a ténylegesen végső simítások zajlanak.
    Továbbá vannak pillanatok mikor 'nem nálunk pattog a labda' és ezen ügyek elintézése időbe telik amely függ másik fél szabadidejétől is. Félreértés ne essék főként (sajnos?) rajtam múlik miként halad a dolog, nem hárítok senkire... igyekszem, igyekszünk. Kis türelmetek kérjük. Annyit kijelenthetek hogy még az idén esedékes a megjelenése (2019)
  • 01 Más játékok, várható további Projektek?
  • Az újabban megjelenő játékok?
  • Sokak úgy gondolják hogy ez "felesleges időpocséklás (régebbinek mondható) játékokkal foglalatoskodni, és inkább az újabban megjelenő játékra kellene az időt szentelni".
    - Részben látunk benne némi igazságot, ugyanakkor mi nem tartjuk ezt időpocsékolásnak. Szabadidőnkbe hobbiból csináljuk. Még 'tavaly nyáron' (anno 2006-ban) kezdtük el valamikor. Persze akkor még csak tesztelgettük a dolgot. Mi nem a játékok korát tekintjük elsődlegesen szem előtt. Ugyanakkor részben van benne valami, játéktól is függ...
    Visszatérve az újabban megjelenő játékok kapcsán; Egyik fő probléma hogy az újonnan megjelent, (vagy még meg sem jelent játékokkal igen nehéz mit kezdeni...) Itt most arra célzok hogy, pl.: ki kell ismerni a játék motorját, hogy hogyan épül fel, hozzáférhetőek-e és visszafejthetőek a szükséges anyagok, rendelkezésre állnak-e már az ehhez szükséges eszközök... stb.
    De talán még nem is ez volna a legnagyobb probléma, hanem a szereplő szerzés. (néhol rengeteg szereplőre lenne szükség) Röviden és tömören, ahogy Joni mondta; "Ezért azt esszük, ami van." (és ezt a "kaját" szeretjük!) Úgy gondolom ebben minden benne van.

  • Csapatunk fő foglalkozási köre...
  • A csapatunk fő foglalkozási köre jelenleg a GTA3 Magyar Szinkronizált változatának elkészítése. / 2006 - 2015 /
  • Lesz-e a GTA3-on kívül más játékok is amely(ek)be belevágunk?
  • - Valószínűleg igen, lesz. De erről még nem szeretné(n)k komolyabban beszélni. Még a GTA3 Magyar Szinkront sem fejeztük be teljesen, és még nem érkeztünk el a végéhez. Valamint sok mindentől függ hogy egyáltalán belevágunk-e. Nem csak csapatunk tagjainak hozzáállásától, de a körülményektől is...
    Ez furán hangozhat így kitérek néhány konkrétumra; pl. függ majd a projekt nagyságától is (a játék hanganyagának és karaktereinek mennyiségétől), hiszen nem szeretnénk olyan játékba fogni "egyedül" (csapatunk) amely sok szereplőt igényel. Mert ha a csapaton belül és egyéb módon még ha össze is tudnánk szedni + embereket még akkor sem biztos hogy elegendő lenne a karakterek mennyiségének kitöltésére.
    Így mindenképpen az lenne a legcélravezetőbb hogy nyitunk a látogatók és más csapatok felé. Tehát szívesen közreműködnénk más szinkroncsapatokkal, (ha csapatunk "munkásságára" van igény).

    Valamint az adott játék hanganyagának hozzáférési lehetősége és annak kivitelezése is nagyban befolyásolná hogy nekilátnánk-e. Főleg az újabban megjelenő játékokra jellemző. (hogy sajnos levédik / hozzáférhetetlenné teszik a különböző szöveges fájlokat, hanganyagokat stb.)
  • San Andreas, miért nem vágunk bele?
  • Sokak visszakérdeznek, hogy miért nem San Andreas-hoz készítünk szinkront. Ezt számtalanszor elmondtuk.
    1. Kevesen vagyunk egy ekkora project elkészítéséhez, (4-en vagyunk) Rengeteg szereplő található a játékban, a GTA3-nál sem volt egyszerű ezeknek az elvárásoknak megfelelni, megtettünk minden tőlünk telhetőt. Most őszintén..., ki vágna bele 4-5 fős csapattal? Szerintem senki. Ha valaki bele is kezdene, akkor bizonyára jönnének a fikázások, egyhangú stb., ami végül is érthető. Mert belegondolunk egy-két embernél még elfogadható az 1 hang, de itt rengeteg a karakter. Ide kéne minimum 40 személy. Tehát innentől kezdve nincs nagyon miről beszélni. Ezért bele se vágunk, ha lennénk 40-en akkor talán oké. De egyelőre örülünk ha egy játékot sikerül, (teljesen...)

    Azért azt ne felejtsük el hogy munka van egy ilyen projektben, nem is kevés. Értem a negatív hozzászólásokat - kritikákat, de azért gondoljuk át. Persze mondani és kritizálni mindig könnyebb dolog, de megvalósítani az már más, munkával és idővel jár (mondjuk ha szereted csinálni, az annál jobb, de mind1 ebbe most nem megyek bele) akkor is munka van benne.

    Ha kicsit elvonatkoztatunk; Pl.: lássuk a (nevet nem szeretnék mondani) XY Szinkron példáját, ott is a stáb gőzerővel dolgozott hogy elkészüljön, erre abbahagyták (felfüggesztették) eltűntek, és most meg sokan (elnézést a szóhasználatért) csesztetik őket, hogy hol van a Szinkron? Khm, amikor lehet hogy ugyan az az ember azt a munkát korábban ócsárolta, később meg kérdőre meri vonni a dolgot. Akkor csinálják meg ők, ha ennyire megvan a konkrét véleményük és tudják hogy kéne! Egyébként ne csodálkozzanak, hogy egy idő után felszívódnak, ...ha így fogadják őket.
    (akinek nem inge, ne vegye magára) Az első válasz kissé hosszadalmasra sikeredett.
    2. A hanganyagok kivitele - visszahelyezése igen bonyolult, ha valakinek van valami ötlete szívesen fogadjuk. (Uptade 2009: A hanganyagok kivétele sikeresen megtörtént. Ahogy azt sejtettük, rengeteg hanganyagot tartalmaz. Hasonló a helyzet, mint az elődeinél. Elég komoly és részletes szerkesztésnek kéne kitenni őket, és ennyi hangnál enyhén szólva képtelenség. További részletek hamarosan.) 3. Most a GTA3-mal vagyunk elfoglalva, szeretnénk mindent megtenni hogy egy viszonylag elfogadható munkát adjunk ki a kezeink közül, nem szeretnénk elkapkodni a dolgokat.

    02 Hibákkal kapcsolatos kérdések
  • Feltelepítettem a szinkront, és nem jó. Miért?
  • Kérlek olvassátok el a telepítőben leírtakat! Fontos, ugyanis benne leírunk minden szükséges információt a sikeres telepítés menetével kapcsolatosan.

    A (GTA3 Magyar Szinkron) telepítése jelenleg a következő főbb lépésekből áll:

    1, A 2. CD-n levő audio mappa tartalmát másold át a(z) */GTA3/audio/ mappába.
    2, Ezután telepítsd fel a szinkront...

    - Hogy miért így van megcsinálva?
    Így sokkal kevesebbet foglal..., de lesz majd olyan telepítőnk is, amelynél már nem kell majd semmit tenned csupán feltelepíteni, és kész. Ezt csak akkor fogjuk megcsinálni, hogyha teljes egészében készen leszünk.
    03 Mivel? Technika és 'kulisszák'
    04 Egyéb felmerült kérdések
  • Miért "Hónap Képe"?
  • (Egyrészt frissítésbéli okok miatt.) Azért, mert rengeteg olyan oldalt láttunk ahol a "Hét Képe" képe címszó alatt vagy fél éves kép hevert. Nem szeretnénk ebbe a hibába esni. Főként a látogatóinktól (és részben rajtunk is) múlik az oldal aktivitása.
  • Mivel készítitek a videókat?
  • (A videókat nagy részt anno a FRAPS nevű programmal készítettük.) Valaki több információt szeretne ezzel kapcsolatosan kérdezzen fórumunkon. - Ma már számtalan képernyőrögzítő eszköz áll rendelkezésre a játékosok részére. Néhány a sokak közül és ajánljuk figyelmetekbe pl. az OBS (Open Broadcaster Software) amely ráadásul ingyenes és nyílt forráskódú valamint ajánljuk figyelmetekbe a, D3DGear, Bandicam, Mirillis Action, Dxtory stb.

    05 - További játékokkal kapcsolatos felvetődött kérdések. (update/frissítve: 2023)
  • Miért nem csináljuk meg a GTA 4-et?
  • ○ - GTAIV-nek elég macerásak a hangjai abban a tekintetben, hogy 5.1-es hangokat használ az átvezetőjeleneteknél.. (ahhoz nem árt megfizetni az illetőt vagy egy hangmérnök aki kikeveri megfelelően.) Magam valamilyen szinten vágom az 5.1-es hangokat, de ez nem olyan egyszerű mint elsőre gondoljuk (persze jelenettől függ) nem feltétlen az 5.1 jellegét illetően olyan macerás hiszen (filmek esetén is így van) a probléma az, (addig rendben van, oké a centerre osztják a dialógusok java részét, de) ahogy belehallgattam anno a hangjaiba, ezekből "szivárog" kerülnek a bal és jobb csatornákra is. De mint említettem ez jelenetfüggő.

    Valamint szövegkönyv mennyisége és az editálás számomra, nem az ingyenes kategória lenne már. :I (munka mellet ki az az őrült aki bevállalná?)
    Az biztos, főleg a GTA IV-nél... (meg úgy unblock egy projekt levezetéséhez.) - nekem is vannak kiszemelt játékok melyeket szívesen látnék és hallanék magyarul, de munka mellett és támogatottság nélkül, nem hivatásos színészekkel... nehezményező körülmények. A GTA3-nál még úgy ahogy "elbírható projekt volt". Megszenvedtem vele, olyan is lett egyéb segítség nélkül, sürgetés és egyéb okok miatt...

    Fontos hogy az ember belekezd nagyobb projektbe, ne egyedül tegye, vagy ne 2-3 ember szenvedjen vele, hanem megosztott legyen a projekt levezetés.
    Visszakanyarodván, - Igazából az 5.1-es hangok miatt szívás, meg a temérdek szöveg szövegkönyvezése és aki azt kiguberálná megfelelően. Mert valamelyik GTA-nál ráadásul, Vagy a San Andreas vagy a GTAIV-nél (a szöveges fordítás azért is ment lassan, mert állítólag nem sorrendben voltak sok helyen a feliratok!)

Szólj hozzá!

Címkék: FAQ Gyakran Ismételt Kérdések GTAIV magyar szinkron GTA4 szinkron GTA San Andreas szinkron GTA IV Magyar Szinkron GTA IV szinkron GTA4

A bejegyzés trackback címe:

https://hotrod-online.blog.hu/api/trackback/id/tr628726300
süti beállítások módosítása